30 למאי 2011 – פגישה רביעית והנחש בהחלט מתחיל להתעורר משנת החורף.
פינישים אחרונים, רגע לפני איטום הספסל למים.
המשימה העיקרית שלנו במפגש, התמקדה בעיצוב הראש של הנחש: במיוחד הגדלת השפה העליונה והדגשת תווי הפנים ליצירת מראה נחשי יותר.
מבט חטוף בפסל העלה משימה נוספת לאותו היום: הגשמים שירדו במשאבי שדה לאחרונה יצרו טקסטורה מחוספסת על בוץ הספסל והרסו את הגימור היפה שעשינו במפגש הקודם. בעזרת שכבת פלסטר דקה נחליק בחזרה את הבוץ.
הפעם, אין לנו עבודה להרבה ידיים, ולכן השארנו את העוזרים הקטנים והחרוצים שלנו (כיתות ג'-ד') בבית.

זמן מה לפני שהילדים הגיעו, נבנתה קונסטרוקציה, שתאפשר את הגדלת השפה העליונה. הרעיון, ליצור מעין מדף, שיוכל להחזיק כמות נכבדת של בוץ ולהשוות את אורך השפה העליונה לתחתונה.
הבוץ שנשאר מהמפגש הקודם התייבש והתקשה. השרייתו במים החזירה אותו מהר מאוד לחיים. כעת דליים מלאים בבוץ רק מחכים למבצבצים הצעירים מכתה ז'.

חודש מאי הסוער בגשמי הברכה יצר אצלנו את הצורך לעשות שכבה נוספת של בוץ. בתמונה ניתן לראות את חילופי השכבות – פעם נוספת הנחש במקום להשיל את עורו הוא עוטה על עצמו שכבת בוץ חדשה.

שכבת הפלסטר – בעזרת עיסת בוץ דלילה ודקה במיוחד והידיים המיומנות של הילדים, נוצרת שכבת בוץ חלקה, אחידה ומקצועית בהחלט.

הימים מתחילים להיות חמים: עבודה בשעות הצהרים הלוהטות, לאחר יום לימודים, לא ממש הוסיפו למוטיבציה בקבוצה… על אף שיותר ממחצית הקבוצה הגיעו למפגש, היה קשה לגייסם למשימת העבודה בבוץ. להפתעתנו, אטרקציה יוצאת דופן הייתה המקדחה שבהחלט תרמה להעלאת המוטיבציה אצל הבנים שבחבורה. כמה קדיחות ומהלומות פטיש לשיפור קונסטרוקציית השפה העליונה, שיפרו גם את שיתוף הפעולה. תודה לקודחים החסונים…
למרות הקשיים יש לילדים סיבה טובה להיות גאים בעצמם. כל ילד עזר בדרכו שלו להתקדמות הפרויקט ולקבלת נחש הבוץ המאוד מיוחד.

אם זה לא אופי, אז מה כן?

הילדים פרשו לחזרות הבר מצווה, המפגש תם ונשלם.
השלב הבא: איטום הספסל נגד מים ולאחר מכן צביעה.